tisdag 7 maj 2013

Bra dag - utan cykel

Snyggt grävt
Vilken helt fantastisk majdag! Jag har varit trädgårdsslav i stugan åt min mor! Det innebär att jag har grävt, grävt och åter grävt! Något som kommer att kännas i armar och rygg i morgon - det törs jag lova! Men, snyggare grävning får man nog leta efter!

Liiiiite kallt
Några simtag kunde jag ta ....








Allt grävande gjorde mig svettig och eftersom det finns en liten sjö vid stugan, kom jag på den lysande idén att jag skulle bada. Är ju släkt med knubbsälar så en sjö utan is = bad för mig. Coachen skulle ha kallat mitt infall för crazy och jag har väninnor som hävdar att medelålders kvinnor bara badar när det är minst + 22 grader i vattnet! Veklingar skulle jag säga! Kan meddela att det var lite kyligt i vattnet även för en knubbsäl och att fötterna domnade bort lite. Trots det tog jag ett dopp till på eftermiddagen - är man född knubbsäl så är man!


Ibland önskar jag att det fanns en sport där man först fick simma och sedan cykla - skulle passa mig perfekt!  Först något för knubbsälen i mig och sedan något för cykelfröken.



Humlorna hade vaknat

2 kommentarer:

  1. Härligt Eva, att gamla takter sitter i :)

    SvaraRadera
  2. Gör dina gamla takter det också??? :-)

    SvaraRadera